Jeugdzeilen

WSV Herkingen organiseert op de zaterdagochtenden vóór de zomervakantie training voor de jeugd, in hun eigen Optimisten en Splashes. En we kunnen jullie vertellen dat we dit jaar op 18 mei beginnen! Ter voorbereiding zal op 20 april een “zwembadles” worden georganiseerd.

We werken voor de Optimist met drie groepen. Een beginnersgroep (C), een basisgroep (B) en een gevorderdengroep (A). Daarnaast is er voor de oudere zeilers een Splash-groep. Zeilers kunnen deelnemen aan de Splash-groep als ze voldoende ervaring hebben met het zeilen in een Optimist.

Agenda Jeugdzeilen

Eerste lesdag

Tweede lesdag

Derde lesdag

Vierde lesdag

Vijfde lesdag

Zesde lesdag

Reserve lesdag

Criteria voor deelname

Leeftijd, zwemdiploma en eigen bootje

Voor deelname aan de lessen geldt een minimumleeftijd van 8 jaar. Daarnaast moeten de deelnemers in het bezit zijn van ten minste de zwemdiploma’s A en B.
De deelnemers varen in hun eigen bootje. De vereniging kan er geen uitlenen. De bootjes zijn een Optimist of een Splash. Indien er sprake is van een andere type boot stuur dan een e-mail naar de organisatie.

Jeugdlidmaatschap

Deelname aan de zeiltrainingen is gratis voor ((klein-)kinderen van leden. Wel moet een deelnemer / deelneemster jeugdlid zijn van WSV-Herkingen. De kosten van het jeugdlidmaatschap bedragen €16,50 per jaar. Elk jeugdlid krijgt, net als een normaal lid, een lidmaatschapsnummer. Dat kan op termijn van pas komen om snel in aanmerking te komen voor een ligplaats. Een ander bijkomend voordeel is dat jeugdleden geen inschrijfgeld à €82,50 hoeven te betalen op het moment dat ze volwassen lid worden!

Juiste kleding is belangrijk

Belangrijk is dat de kinderen goed gekleed zijn. Op het moment dat zij het koud krijgen kunnen ze zich minder concentreren en wordt het plezier in zeilen een heel stuk minder. De eerste zeilles start al begin mei. Het water in de Grevelingen is dan nog koud. Ook zit het weer niet altijd mee. Zorg dan ook voor warme, waterdichte kleding en een deugdelijk reddingsvest.

Actueel weer

Aankomende activiteiten