Welkom bij onze jachthaven!

Wij heten alle bezoekende schepen van harte welkom. Bij ons staat gastvrijheid voorop en we streven ernaar om uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Deze pagina biedt een overzicht van de faciliteiten en aanwijzingen voor het aanlopen van onze haven, zowel overdag als 's nachts.

Aanloop naar de Haven

U bereikt onze haven via een rechte vaargeul die toegankelijk is voor schepen met een maximale diepgang van 2,10 meter. De vaargeul is 50 meter breed, waarbij de middelste 20 meter wordt gehouden op een minimale diepgang van 2,10 meter. Aan het begin van de vaargeul worden bakboord- en stuurboord-bakens gebruikt als markering. Bij de ingang van de geul ziet u aan bakboord de gele vlag van onze Watersportvereniging Herkingen en aan stuurboord de vlag van de andere haven, Marina Herkingen.

kaart-grevelingen-bru-naar-harken-2018-09-09

Aanlopen 's Nachts

Ook later op de avond bent u bij ons welkom. De vaargeul is voorzien van een groene geleidelichtenlijn die de aanbevolen vaarroute aangeeft, met een richting van 348º. Aan het einde van de geul is onze haveningang aan bakboord voorzien van een rood licht en aan stuurboord van een groen licht. Rechtdoor vaart u naar de meldsteiger. We adviseren om in de avond af te meren aan de meldsteiger en contact op te nemen met de havenmeester voor verdere instructies.

Aanwijzingen vanuit Grevelingensluis

Vanuit de Grevelingensluis vaart u vanuit de voorhaven het Grevelingenmeer op. Vervolgens kiest u Noord vanuit de Groen/Rode G1/S12, tussen de eilandjes van de Mosselbank door. Als u dichterbij de vaargeul bent, ziet u de markering van de ingang van de vaargeul en de vlaggen van de Watersportvereniging Herkingen en Marina Herkingen.

Diepgang van uw Schip

Onze haven en de toegang er naartoe zijn berekend op schepen met een maximale diepgang van 2,10 meter. Helaas kunnen we geen gastvrijheid verlenen aan schepen die dieper steken.

max-diepgang

Vind uw Ligplaats

Na aanwijzing door de havenmeester kunt u uw ligplaats innemen. De ligplaatsen zijn verdeeld over verschillende steigers en worden aangegeven met even en oneven nummers. Aan de Grevelingen-zijde zijn er langssteigers met letters G en H, terwijl in de oude haven langssteigers en dwarssteigers te vinden zijn, allemaal evenwijdig aan de kademuur.

ligplaatsen

Wij hopen u binnenkort te mogen verwelkomen in onze haven en wensen u een prettig verblijf toe!

Tarieven passanten (niet leden) 2024

Per meter lengte over alles, per nacht €2,25
Minimumtarief tot 5 meter lengte, per nacht €11,10
Watertoeristenbelasting per persoon per dag